tisdag 10 april 2012

Husmors-tips.

Häromdagen skulle jag koka lite god färskpotatis, var ute i köket och kollade till den mellan varven och gick iväg till sonen igen för dom var inte riktigt klara.

När jag kom tillbaka igen var allt vatten borta och potatisen satt fast på en svart botten i kastrullen och jag som bara var borta i nån minut, men tillräckligt länge tydligen. En tur i diskmaskinen senare och en del var borta, en del skrubbande av sambon hjälpte inte heller. 



Ett rop om hjälp på facebook i en grupp där retro-folk är samlat fick jag tips på hur jag kunde få bort detta. Det bästa tipset var att lägga en diskmaskinstablett i kastrullen tillsammans med vattnet och koka en stund, och med hjälp av detta försvann faktiskt det mesta. Ett tips var också att lägga en tablett i hett vatten och låta den stå över natten, så det gjorde jag efter koket. Men det behövdes inte över natten, det var borta efter nån timme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar